Stresin Kadın Üzerindeki Etkileri Nelerdir ?


Selam, bir önceki yazımda yine stresten bahsetmiştim kısa süreli ve uzun süreli stres durumları olarak yazımı hatırlarsanız eğer kadınların stresten daha çok etkilendiğini belirtmiştim. Şimdi sizler için oluşturduğum stresin kadınlar üzerindeki ciddi etkilerden bahsetmek istiyorum. Tabi ki erkeklerde bu durumdan yıpranıyor onlarıda es geçmemek gerekir. Çocuklar ve hatta bebekler bile strese girebilirler.

Stres kimin hayatında yok acaba ? İş stresi, ergenlik dönemi, okul çağı, regl dönemleri, evlilik problemleri, maddi durumlar ve daha neler neler. Bizi strese sokacak bir çok etken varken aslında bir önceki yazıma karşılık stressiz bir hayat anormal gibi görünüyor 🙂 Fakat durum tabi ki strese maruz kalmış bir yaşamı çekmek zorunda değiliz. Bunlarla başedebilmenin bir çok yolu var. Bize sadece her zaman olduğu savaşmak düşüyor. Bu durumda hepimiz birer savaşçı olmalıyız 🙂

Şimdi, hayatımızın yakasını hiç bırakmayan uzun süreli yaşadığımız stresin bedellerini ödeyebileceğimz durumlardan bahsedelim. Çok üzücü bir cümle oldu ama öyle ! Asla şansa bırakmayın kendinize gül gibi bakın diyorum ;

Uzun Süre Strese Maruz Kalırsak

Stres altında bozulan kan dolaşımımız, kılcal damar genişlemelerine ve varislere neden oluyor. Hücrelerimiz daha fazla serbest radikal yani zararlı maddeler üretiyor ve bu serbest radikaller de bizim yaşlanmamızı hızlandırıyor.

  • Cildimizde yaşlanma ve kırışıklık sorunları ortaya çıkabilir
  • Cildimizin nem ve yağ dengesi bozulabilir bunun yanında akneler artar ve alerjik durumlar ortaya çıkabilir
  • Ter bezlerimiz daha fazla çalışabilir
  • Saçların dökülmesi ve beyazlaşmasına neden olabilir aynı zamanda tırnak ve saçların uzaması yavaşlayabilir
  • Göz, alın ve ağız çevresin kasılmalar meydana gelebilir
  • Dudaklar uçuklayabilir
  • Beyinde epinefrin ve kortizol hormonların fazla salgılanmasına yol açabilir. Sonucunda ise hafızayı ve öğrenmeyi etkileyebilri. Bu gibi durumlarda depresyon olasılığını güçlendirir.
  • Karaciğerin daha fazla kan şekeri üretmesini sağlayıp şeker hastalığına kadar götürebilir
  • Kan basıncını ve kalp atışlarını hızlandırır. Damarlarda tıkanma ve kolesterol dengesini bozabilir. Sonucunda ise kalp krizi ve felç riskine yol açabilir.
  • Regl dönemi bozuklukları görülebilir
  • Bakteriyel vajinozis riskini artırabilir.
  • Hamilelikte, bebeği de etkileyerek bebek doğduktan sonraki yaşamında astım ve alerji gelişme riskini artırabilir
  • Yaralar daha yavaş iyileşebilir ve enfeksiyonlara daha yatkın hale gelebilir
  • Egzama, kurdeşen, akne gibi cilt sorunları olan kişilerin durumu daha kötüleşebilir
  • Ağızda kuruma, sindirim sorunları, mide bulantısı ve gaz sorunları ortaya çıkabilir. Kabızlığı tetikleyebilir. Bunların devam etmesi sonucunda ise hassas bağırsak sendromu, şiddetli mide ekşimesi ve ülser gibi sorunların riskini artırabilir.
  • Sık idrara çıkma durumu yaşanabilir
  • Kronik halsizlik oluşabilir
  • Cinsel istekte azalma görülebilir
  • Uykusuzluk, panik atak, kaygı bozuklukları durumları görülebilir

Kısaca ; Strese sebep olan durum üzerimizdeki etkisini arttırır ve yoğunluk kazanırsa, tüm bu rahatsızlıklara sebep olan daha ciddi bir evreye girebiliriz.

Peki, çok stresli durumlarda tüketebileceğimiz yiyecekler nelerdir ?

Özellikle A,C ve E vitaminleri oldukça yararlıdır. Havuç, kavun, brokoli, brüksel lahanası, ıspanak, domates ve kurutulmuş meyveler gibi yiyecekleri tüketmeye özen gösterin.

B vitamini merkezi sinir sistemini güçlendirir ve yatıştırıcı bir etkisi vardır. B vitamini, bira mayasında, avokado, lahana, tahıllar, bezelye ve benzeri yiyeceklerde bulunur.

Minerallari de unutmamalıyız. Magnezyum, potasyum ve kalsiyum en temel minerallerdendir. Meyve ve sebzelerde bulunan bu minerallerin en dikkat çekeni stresle başa çıkmadaki yardımcı rolüyle magnezyumdur.

Bir Yorum Bırakarak Görüşünüzü Belirtin